Návod na sukni III.

Tak a mám tu pro vás další návod na sukně. Už jsem tu u nich mluvila. Jsou strašně jednoduché a ze všech typů, jejichž návod jsem sem dávala, bych řekla je tenhle nejhezčí. Jde vidět ten postupný vývoj, začínala jsem sukněmi v prvním návodu, ty se vyvinuly do druhého návodu a tento třetí je nejnovější a ten teď používám tak často, že mi i vlastní děda říká, že už by to chtělo změnu. Ale já si nemůžu pomoct, prostě se mi líbí 🙂

A o jakém typu sukní že tu mluvím? O těchto:

Všechny jsou nařasené obyčejnou gumou. Není třeba žádný rafinovaný střih, guma udělá všechnu těžkou práci za vás. Vyberete-li si nějaký pěkný materiál, bude to vypadat ještě efektivněji. Nejhezčí službu mi udělal manšestr a takový neobvyklý, nelesklý samet a jsou to sukně, které jsem si ušila do zimy, teď do léta, je vhodnější bavlna, nebo viskóza. Čím silnější látku použijete, tím bude nařasení objemnější, čím tenčí látku, tím bude jemnější a hustější. Všechny tři sukně z horního obrázku bych řekla že dělají efekt jako z tenké látky. Mám v plánu, až se trochu vyčasí, udělat pár fotek mých již ušitých sukní, abyste viděli, jak to vypadá v normálu. Takže je to úplně jednoduché. Já si šiji nejčastěji tu sukni nahoře vlevo-modrou.

Základ je správná příprava. Takže si změřte obvod kolem pasu/boků (kde chcete sukni nosit) a přidejte tak 3 cm. V jednom návodu mi jedna čtenářka vyčetla, že je to blbost, zvlášť u nepružných látek, protože to pak nepůjde obléct, když tam není zapínání. Tak jen aby bylo jasno, vycházím ze své vlastní zkušenosti, mám typ chlapecké postavy, takže mám malý rozdíl mezi pasem a boky, tudíž je pro mě svléknutí takovéto sukně (když je látka nepružná) celkem bezproblémové a je možné, že někdo jiný by s tím mohl mít problém, ale jsme bytosti svéprávné, takže předpokládám, že vám taková věc dojde, a proto se první měří a pak řeže, v našem případě šije. Takže první si látku sešpendlete a zjistěte, zda sedí dobře, zda je možné ji přetáhnout přes zadek, nebo vrchem přes prsa. Pokud ne, přidejte potřebné centimetry.

Chce to vizuální pomůcku.

Tedy první popis věcí, co budeme potřebovat:

Látku,

šicí stroj/trpělivost s jehlou a nití,

nit,

nůžky,

širokou gumu (š: 2-4 cm, d: podle obvodu pasu nebo boků),

úzkou gumu (š: cca 5mm, d: cca 1 m),

křídu,

špendlíky. 

První věc, co uděláme je, že si odměříme širokou gumu. A to tak, že ji přiložíme k pasu/bokům a ustřihneme ji podle našeho obvodu bez toho, abychom ji natahovali, nebo zbytečně nechávali místo.

Pak na sebe oba konce gumy přiložíme:

A sešijeme je k sobě tak, že spoje nepůjdou vidět, místo nich bude viditelný steh, který udělá efekt pásku-můžete použít nit v barvě gumy, nebo kontrastní.

Tak, pasovou gumu bychom měli hotovou. Zkuste si ji, jak vám sedí, pokud je vám volná, spoj ustřihněte a sešijte znova blíže k sobě. Po našití látky se guma ještě trochu roztáhne, tak ať vám pak nepadá (pokud je vám lehce těsná, je to tedy správně). Teď si nachystáme látku.  V podstatě si ušijeme klasickou lehce áčkovou sukni.

Jak jsem psala výše, lze použít i nepružná látka, třeba manšestr, nebo džínovina ( na tu se třesu, ještě ji nemám 😀 ), ale pro začátečnický pokus doporučuji úplet.

Po sešpendlení je možné si zkusit látku na sebe opatrně nevléci a zjistit, jestli by to šlo, zda není moc volná, nebo úzká atd. Teď jde vše ještě bez problému upravit jednoduchým posunutím špendlíku tam, nebo onam 🙂 .

Jakmile si budete jistí, že je vše tak, jak chcete, látku v místě sešpendlení sešijte k sobě.

Teď nám vznikl základ hezké áčkové sukně.

Teď k sukni přišijeme širokou gumu do pasu. Je to úplně jednoduché.

Tak a teď konečně to řasení gumou. První si musíme odměřit správnou délku úzké gumy.

Teď k samotnému všití gumy. Je to celkem jednoduché, poprvé vám to možná půjde trochu nemotorně, ale nebojte!

V místě bočních švů sukně začněte z jednoho konce  (je jedno jestli od pasu, nebo kraje sukně) přišívat gumu, kterou při tom natahujte. Konečný výsledek by měl vypadat takto:A po otočení to udělá takovýto efekt:

Tak a máme hotovo, tedy skoro, už jen malý detail a to jest zapošití dolního lemu sukně. Takže teď už jen přehnout a sešít cikcak stehem, aby byl pružný a neomezoval pohyb.

Pokud se těšíte na výsledné fotky tak budou, ale příště. Ráda bych, aby ty fotky trochu vypadaly 🙂

Další dvě sukně z horní fotky jsou už jen další alternativou, kterou si můžete kdykoli vyzkoušet. Tak hurá do toho a kdo to zkusí, nebojte se mi pak poslat výsledek, nebo se klidně poptejte na cokoli.

P.S. Dobře, jednu fotku přihodím, omluvte mě za nesprávné držení těla- ale to ta turistická taška 🙂 To je ta manšestrová sukně:

Následující příspěvek
Napsat komentář

1 komentář

  1. Jak si ušít sukni? « Neznám nudu!

Zanechat Odpověď

