Jak jsem se naučila nekrmit trolly, a podpalovat flamery.

Málokdo dnes neslyšel o Trollingu, nebo FLAMEování -flejmování-. Přesto, jsou-li vám tyto termíny neznámé, i tak jste se s nimi dost pravděpodobně měli zkušenost. Pokud ne, ve zkratce vysvětlím o co jde a závidím vám, že jste se tomuto dokázali tak bravurně vyhnout.

Je víceméně jedno, zda se setkáte s internetovým trollem, nebo flamerem. Rozdíl mezi nimi oficiálně je, ale morálně nikoliv. Oba dva se pohybují na poli internetových diskuzí. Jelikož mě bavilo sledovat, jaký mají ostatní lidé k danému tématu názor, s trollem a i flamerem jsem se setkala celkem často. Nevěděla jsem, že se jedná o trolly a flamery, nevěděla jsem, jak se k nim chovat a dost často jim skočila na vějičku a to byla chyba. Jedna dobrá duše mi dala odkaz na tento článek blogu: http://spidlova.blog.idnes.cz/c/84737/Nekrmte-trolly.html , kde mi vlastně poprvé došlo, o co jde. Takže ve zkratce. Troll je internetový diskutér, který se i bez znalosti článku snaží nakrknout nejlépe autora článku, umí být sprostý, využívá každé záminky a těší se z destrukce celé diskuze, která se zvrhne pomalu v lynčující dav a troll si doma spokojeně sedí, říká si „Kyš kyš, a co s tím asi uděláte, debilové?“.Pokud se dostatečně nabaží, diskuzi opustí a jde kazit jinou diskuzi, ovšem na svůj již zkažený web se vrací, aby zkazil i budoucí diskuze.  Flamer je už trochu sofistikovanější. Článek si i přečte, rád komolí jeho obsah, vyvolává flame war – tzv. plamenný svár, a čím víc lidí nakrkne, tím je spokojenější. Jeho útoky mohou být i osobního rázu. Výsledek je podobný jako u trollingu.

Jak tedy bojovat s trolly a flamery? NEREAGOVAT.

Nikdy, nijak. To je to, co flamera, či trolla zaručeně naštve, seberete mu tak jeho hračku a nakonec ho to donutí odejít a hledat svou kořist jinde. Možná zkusí vykřikovat něco, jako že diskutující jsou srabi, nebo pokrytci, že se bojí odpovědět na jeho brilantní příspěvky. Pokud na něj nikdo nezareaguje, zvítězíte nad ním. Proto je důležité umět trolla, či flamera rychle rozeznat.

Bohužel se často najde někdo, spíš někteří, co na trola zareagují z pocitu, že tohle nejde nechat bez odezvy. Že je potřeba mu vysvětlit, že je to blbost. Věřte mi, nedělejte to. Troll ani flamer nikdy nepřiznají, že je jejich argument, nebo názor chybný. Nezačervená se a nezastydí se, nepoučí se. Ba naopak, zaraduje se.  Debata s vámi mu dělá totiž moooc dobře. Honí si tím svoje dost pravděpodobně už tak nadhodnocené ego.

Jediná možná reakce je maximálně odkaz třeba na tuto stránku,  ovšem jen pokud na něj někdo začne reagovat. Pokud existuje vnitřní komunikace webu, napište tomu, kdo na trolla či flamera reaguje, ať to nedělá.

Naučte se je „nekrmit“.

Mě samotné to taky trvalo. Je totiž opravdu těžké na trolla nereagovat. To prostě nemůže být bez odezvy. Co teprve, když reaguje přímo na vás a v debatě vás konkrétně jmenuje!

Dnes ovšem mohu s hrdostí říct, že už to umím. Již po několikáté jsem dokázala na trolla i flamera nereagovat, ačkoli jmenoval přímo mě. Jsem na sebe pyšná a mám z toho opravdu skvělý pocit. Reakce na trolla mi nikdy takovou radost neudělala, vyšlo z toho totiž vždycky jen to, že jsem se vztekla a  i když se mi třeba i trochu podařilo trolla potopit ve vlastních … , stejně jsem se po tom necítila lépe. Bohužel, zatím jsem nezažila diskuzi, kde by na trolla nakonec někdo nezareagoval. Proto se tak hezky množí, je to tu pro ně jako ráj na zemi, kde jim holoubata létají sama do huby.

Zkuste to taky, naučte se to, ještě stále mnoho lidí na trolly a flamery reaguje. To je veliká chyba. Uvědomte si, že jim tím děláte radost. Myslíte si, že mu to právě nandáváte, ale omyl, on to právě nandal vám. Vy jste mu totiž podlehli. To vy jste ten naštvaný, ten, co mu to nedá. Troll je jen ubohý „člověk“, co si všechnu tu pozornost nezaslouží. Je to jako s duchy, když na ně nevěříte, tak zmizí. Chcete aby trollové zmizeli? Nebo je budete krmit? 

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

komentářů 9

  1. Ty si jako myslíš, kdovíjak si chytrá a vyzrála jsi na trolly, přitom je to blbost. Na trolly se naopak musí reagovat, Ti asi ještě nedošlo, co?
    🙂 Zkusila jsem si zahrát na trolla:-) Ale nějak mi to nejde, je to takové nedokonalé:-) Prostě mi to nešlo od srdce, protože článek je skvělý a beru si ho k srdci.-)

    Odpovědět
  2. Witch

     /  24.6.2012

    Máte pravdu, nereagovat na trolly je těžké. Třeba, když napíšou, že jim článek nedává smysl. No já vím, profláknuté značky… Naštěstí se u mne nevyskytují tak žhavé diskuze a když je troll jedovatý, utřu ho jak orosené okno. Mám pocit, že mi za to hned poskočí karma 😉 Na sprosťárny nereaguju, to fakt nemá smysl.
    Jinak tam, kde jsou diskuze u zajímavých témat dlouhé a žhavé, teď nemám čas přicházet, ale jsou pro mne docela zajímavým materiálem o mezerách v základních znalostech o detailech lidského života a musím říct, že jsem moc ráda, že se mi podařilo sem tam injektovat názory, které si několik nicků přisvojilo (i když otočili až v jiné diskuzi, samozřejmě). Na trolly se už málokde reaguje. Jen já a různí zpozdilí, co mají jejich plivanec jako třeba jeden jediný příspěvek – to je potom těžké nutkání a boj. Zvláště, když zjistíte, že by vážně mohlo být ještě něco dovyřčeno. Mám takové hajzlíkovité dva trolly, kteří to vyhmátnou, jsou to mladí kluci a já oslovuji spíš starší generaci. Využít šance a být víc srozumitelná? Mlčet? Jo, to je volba. Tak holt někdy mírně přikrmuju…

    Odpovědět
  3. vonrammstein

     /  28.6.2012

    A co když teprve troll trollí přímo pod Vaším nickem, to je teprve parádička.

    Odpovědět
  4. reterte

     /  30.6.2012

    To je naprostá kravina.Troll stejně bude psát tak dlouho do diskuze až vás začne ****t.

    Odpovědět
  5. Dagmara Techetová

     /  4.5.2014

    no je to dobré, ale co jsem si všimla, tak jsou převážně v českých diskusích a na Slovensku. Nebo jsou to jedni z těch rádoby zázračných léčitelů co hlásají naprosté kraviny. Článek je dobrý, alespoň jim to nebude přidávat na důležitosti.

    Odpovědět
  6. ToKo_71

     /  5.10.2015

    Hej čau lidi 😀

    Odpovědět
  7. ToKo_71

     /  5.10.2015

    Hej lidi chcete Trolla?

    Odpovědět
  8. ToKo_71

     /  5.10.2015

    Já jsem na to mistr když se mi chce ale teď nemám náladu 😀 čau čau čau já jdu na youtube se dívat na videa :DDD

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

