Osobní předčítač – jak ještě využít google překladač?

Po upozornění na bloglovin si možná o mně opět řeknete, že jsem asi sto let za opicemi. Mám pro vás totiž další tip pro využití jedné internetové aplikace. Třeba vás to doteď jako mě nenapadlo 🙂

Takže. Pokud rádi čtete na internetu různé články, nebo blogy, nebo se rádi vzděláváte čtením odborných publikací, které vychází na internetu a zároveň si říkáte, jak by bylo fajn, kdyby vám to někdo za vás přečetl, abyste mohli třeba mezitím pracovat (ano, jsou i taková zaměstnání, kde to jde 🙂 ), nebo vařit, uklízet, zkrátka být při tom i užiteční a nesedět jen za monitorem, mám pro vás celkem užitečného pomocníka. Napadlo mě to dnes ráno.

Google Translator, neboli aplikace pro překládání textu je vám určitě známá. Nabízí mimo jiné písemné přeložení i jeho přečtení ve správné výslovnosti. Už asi víte, kam mířím. Prostě a jednoduše. Pokud zkopírujete nějaký text do kolonky a spustíte výslovnost, celý text vám celkem hezky přečte.

Tady to máte znázorněné:

Jak se kopíruje určitě víte 🙂

Jojo, není úplně dokonalá, tato moje předčítačka. Občas přečte znaménko tečky prostě jako „tečka“, lomítko jako „lomítko“ a podobně, její dikce nedosahuje kvalit televizní moderátorky, ale pokud nemáte nikoho, kdo by vám předčítal a vy se smíříte s „jistou“ kvalitou, určitě jí nepohrdnete. Přece jen jsem asi ještě ze školy zocelená příšerným přednesem některých mých spolužáků, co měli problém se čtením i v deváté třídě. Oproti nim, je Předčítačka (musím jí vymyslet jméno) bravurní. Zkuste to!

Díky ní toho stihnete mnohem víc. A má to ještě jedno dobré využití. Pokud píšete hodně textů, určitě to máte jako já, že se občas přehmátnete a napíšete slovo špatně. I když si text kontrolujete a většinu chyb vyhmátnete, nějaké to zaměněné písmenko občas přehlédnete. A zde přichází předčítačka, která vám to hezky strojově přečte bez toho, aby chybu přehlédla a vy to uslyšíte. Ahá! A je po překlepu 🙂 Co vy na to?

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

komentáře 3

  1. To je skvělá vychytávka! Asi jsem ještě dál za opicema, než Ty:-) vůbec mě to nenapadlo, určitě vyzkouším:-)

    Odpovědět
  2. altu

     /  19.8.2013

    souhlasím, opravdu perfektní věcička. díky moc za tip, aspoň už nemusím furt čučet do kompu…

    Odpovědět
  3. Petula

     /  10.6.2014

    Výborný nápad 🙂

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

