Inspirace k šití. Když obvyklá nabídka nestačí.

Kdo jste někdy vyzkoušeli polyvore, tak víte, že vytvořit tam krásnou kombinaci oblečení, přesně podle vašich představ není problém. Horší je sehnat něco podobného v obchodě. Kdo ovšem umí šít, neměl by mít problém si podobnou věc ušít a využít tedy polyvore jako jakousi studnici vlastního vkusu. Není úplně jednoduché hodit na papír to, co bychom si rádi ušili. Představu jakousi máte, ale jen mlhavou. A na to je skvělý již tolikrát zmiňovaný polyvore.

Tento komplet je v podstatě celkem snadno sehnatelný. Bílé tílko, klobouček i podobné boty, nebo kabelku seženete ještě poměrně snadno, za to sukně, která je na celém modelu to nejdůležitější může být dlouho k nenalezení. A tak přichází na řadu šití. Jistě, výsledek možná nebude absolutně totožný, ale možná bude i lepší, tedy z vašeho pohledu. Místo gumy v pase našijete zip, nebo naopak nařasíte sukni více, uděláte ji kratší, nebo delší… Fantazii se meze nekladou.

 

Na sukni tohoto typu v podstatě stačí dostatečné množství pěkné látky, nejlépe bavlněného, viskózového, nebo umělého úpletu, guma, a něco, čím to ušijete, takže buď jehla a nit, nebo v lepším případě nit a šicí stroj.

Právě jsem si na ni udělala zálusk, takže až se do ní pustím, hezky se vám s ní tady pochlubím.

2. model už je trochu větší oříšek. Podobnou halenku bez rukávů už hledám v obchodech hodně dlouho a jak to tak vypadá, budu se muset poohlédnout po obyčejné halence, ze které rukávy prostě ustřihnu. A začistím, samozřejmě! 🙂

Je totiž nemožné najít halenku správného střihu a ještě z takového materiálu, jaký se mi líbí.

Sukně sama o sobě bude také trochu těžší, než její tmavější předchůdkyně. Látku v podobné barvě doma mám, tak ji zkusím zpáchat co nejdřív, sice to není tak luxusní materiál jako na obrázku, ale obyčejná bavlna, tak  si to budu moci v klidu vyzkoušet.

Kontroverzní baťůžek, který vypadal-li by takto, by podle mě nebyl žádným módním hříchem a pokud ano, tak já to nevidím. Pokud mi zbude dostatek látky, zkusím si jej taky ušít. Koneckoncků, kdo má ty kabelky pořád tahat?

Výše přiložené sáčko je snadno nahraditelné čímkoli jiným. Například uháčkovaným svetříkem po babičce,  nebo pěkným bolerkem.

Aby to nebyla jen samá modrá, přihodím brčálově zelenou.

Tato sukně bude naopak velice jednoduchá. Klasická úpletová sukně do mírného áčka v délce ke kotníkům, jejíž dolní boční lem je zvednut k hornímu dílu a zřejmě přišit. Mám doma hráškově zelený úplet, tak ho možná trochu ztmavím šedou barvou na látku a zkusím si to také ušít. Návod přidám jakbysmet.

Všimla jsem si, že jsou teď v módě sukně, kde přední díl je kratší, než zadní.

Ne že by to byla hrůza, ale mně osobně se to příliš nelíbí. Neumím definovat proč přesně, ale mám z těchto sukní takový trochu nedodělaný pocit. Některé jsou lepší, jiné horší. Na obrázku vypadají pěkně, ale oblečené už méně. Ale zase když by mi někdo řekl, že mi ji dá, tak bych ji neodmítla a nosila bych ji rozhodně raději, než kalhoty 🙂

Když už bych se pustila do podobné sukně, tak spíš na larp, jako kostým, a vnitřní stranu koukající sukně bych podšila nějakou zajímavou látkou, která by kontrastovala s tou okolní.

 

Hodně oblíbené jsou i tyto sukně, z ozdobným nařasením horního dílu:

Pokud jste začínající „šička“ 🙂 , je tato sukně pro vás jako stvořená. Nejenže je velice jednoduchá, ale také velice efektní. Mnohem zajímavější, než obyčejná sukně do áčka. I podle typu přišití a tvaru lemu horní části sukně ovlivníte její vzhled, pořádně si prohlédněte detaily těchto sukní a zjistíte, že každá je úplně jiná. Růžová má lem přišitý a nařasený pomocí překladů, hnědá má klasický obdélník látky, přišitý a zdobený nařasením, červená sází na kulatý tvar horního lemu a blankytná zase na jemné zvlnění pomocí stejně širokého pruhu látky vystřiženého do půlkruhu, řekla bych.

Je tu velká možnost různých alternativ a skvěle se na tom naučíte, jak používat volánové zdobení. Ze začátku pamatujte, že méně bývá více.

Pokud hledáte inspiraci k šití, polyvore vám určitě pomůže.

 

Všechny fotky jsou ze serveru http://www.polyvore.com/ .

Předchozí příspěvek
Napsat komentář

komentáře 2

  1. To je skvělá inspirace! Moc se mi líbí Tebou vybrané kombinace, ty sukně jsou úžasné! A ten batůžek není vůbec módním hříchem, ale naopak krásnou a zajímavou třešničkou na dortu.-)
    K těm sukním s delší zadní částí – mně se taky moc nelíbí. Ale mám jedny takové šaty, staré asi 10 let, tehdy to asi taky bylo v módě. A na nich to vypadá skvěle. Jsou to bílé hladké šaty na ramínka, takové ty přes plavky na pláž. Mám pocit, že u Tebou vybraných sukní je toho moc najednou – na hladké sukni to vypadá celkem pěkně.

    Odpovědět
    • Á, děkuji! Někdy to kdyžtak vyzkoušej, na tom Polyvoru, je to vážně hračka 😉

      Já kdysi zkoušela taky jednu sukni, která byla ve předu „vykouslá“ a líbila se mi, některé jsou lepší, jiné horší. teď jsem se dívala na lookbook a spousta holek je tam měla, ale většina mi přišla prostě… no, buď jak jsme psala zde, nedodělaná, nebo trochu příliš svádivá, jelikož ve předu už byla hodně krátká… ale zas dobré na léto. Opáliš si nohy a při tom nesedíš na holých nohách 🙂

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

