Oblečení podle typu postav

Žena s postavou typu přesýpacích hodin je dnes všeobecně udávána jako ideální. Že je to nejvíc sexy, žádoucí atd. Já s tím tedy úplně nesouhlasím. Jsem sice žena, tak bych do toho chlapům asi neměla kecat, ale musím vyjádřit svůj názor, že každá žena může být krásná ať už má jakýkoli typ postavy. Ženské jsou všechny. Ať si módní časopisy říkají co chtějí.

Žena s postavou přesýpacích hodin příliš nemusí přemýšlet nad tím, jaký střih si na sebe obleče. Mělo by na ní dobře vypadat vše. Co ale taková dívka s postavou typu kvádr, tedy chlapecké postavy? Nebo žena s typem postavy širokých ramen a úzkých boků, nebo žena s typem postavy hruška?

Ty už to tak snadné nemají, ačkoli si myslím, že přehnaná snaha něco skrývat, nebo maskovat není také nejlepší, vždyť i tyto typy postav jsou krásné a ženské. Některé oblečení křivky a tvary zdůrazní, jiné skryje a tento návod vám ukáže jak toho využít ve svůj prospěch.

Začnu s postavou, která je i mou, tedy chlapeckou.

Chlapecká postava

Tento typ postavy se především pozná podle toho, že mezi boky a pasem je minimální rozdíl. Například u mě je rozdíl mezi pasem a boky asi jen 12 cm, což rozhodně není 30cm, jako u klasické 90:60:90.

Je pravda, že není problém i v konfekci najít střihy pro tyto typy postav. Ovšem jak co nejvíce zdůraznit ženskost?

Ve většině článků, co jsem kdy četla mi doporučovali šaty do pasu a květinové vzory a volánky. Já osobně nejsem velký milovník volánků, takže mi tato rada moc dobrá nepřipadala a snažit se oblékat si šaty, které mají důraz do pasu se mi ukázalo jako nevhodné.

 

 

 

Tyto šaty jsou klasické pouzdrové šaty s důrazem do pasu. Podívejte se na tu postavu celkově. Připadá vám ženštější? Zvýraznila pas? Mě tedy připadá, že ne. Pořád to vypadá jako obdélník s páskem někde uprostřed. Ten pásek místo toho, aby zdůraznil pas, ho spíše zabil.

Další chybou těchto šatů jsou ramínka. Nemají rukávy a tak ještě více zhranaťují. Výstřih taky není příliš slušivý.

Znamená to vzdát se pouzdrových šatů? Ne nutně. Je třeba najít něco, co opticky rozšíří boky a tím vyvolá iluzi většího rozdílu mezi pasem a boky. Jak tedy na to? Stačí pár menších změn.

 

 

 

Tyto šaty jsou stejné. Jen jsem na nich upravila výstřih, přidala šikmé rukávky a zvýraznila švy v oblasti pasu. Stejnou úlohy by splnily ozdobné dvojřadé knoflíky, například. Teď se znovu podívejte na předchozí obrázek a porovnejte s tímto. Určitě mi dáte za pravdu, že to působí mnohem ženštěji. Pár detailů a co to udělá! Takže švy strhávají pozornost k pasu a rozbíjejí hranatost postavy, šikmé rukávky vzbuzují dojem přesýpacích hodin.

Další obrázek, prosím!

 

 

 

 

 

 

Další příklad toho, co by si neměla žena s chlapeckou postavou oblékat, pokud nechce vypadat jako kluk v holčičích šatech.

Tento typ šatů/topu úplně skryje už tak mírný pas a proto je to absolutně nevhodný. Hranatý výstřih ještě více upozorňuje možného pozorovatele na to, že je tu ještě něco dalšího hranatého. Takže tohle přenechte těhotným a lolitkám.

Jak ještě vytvořit dojem ženštější postavy, než zdůrazněním pasu?

Po letech zkoušení jsem zjistila, že nejvíc vytváří dojem ženštější postavy posunout pas o pár centimetrů níž, dejme tomu 2 cm pod pupík. Pas není násilně zdůrazněn páskem, nebo jiným prvek, ale vynikne hezky sám.

 

 

Jak vidíte, sukně není až v pase, je o něco níž. Díky tomu má pas volný prostor a nenápadně na sebe upozorňuje sám. Áčková sukně, lehký kulatý výstřih a rukávky celkový dojem ještě více podporují.

 

 

 

 

 

 

 

 

Není pravda, že se musíte vzdát triček bez rukávů, jen musíte dbát na to, aby ženskost zdůrazňoval a ne ji stíral. Tohle jsou další dvě ukázky sníženého pasu. Vlevo s klasickou pouzdrovou sukní, vpravo s balónovou.

Kam se jen poděl ten kvádr?

 

 

 

 

 

 

Pro chlapeckou postavu se hodí spíš svetříky kratších délek, než dlouhých, stejně tak dlouhá trička příliš nevytvoří dojem pasu. Proto se raději zaměřte na kratší délky. A když už se nemůžete vzdát svého blíbeného dlouhého svetru, je tu pro vás jedna pomůcka. Vyjímečně jej  přepásejte přímo v pase.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Postava typ Hruška

Ženy obdarované touto postavou si občas postesknou nad větším pozadím, ale myslím, že si nemají na co stěžovat. Jsou krásně ženské a právě díky užším ramenům vypadají i velmi křehce. V podstatě ve všem vypadají žensky. Ovšem vídám, že často dělají jednu velkou chybu a to je ta následující.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tento model je ukázkou hned několika chyb, začnu tou menší. A to je typ výstřihu. Toto áčko ještě více zcvrkává ramena a celý hrudník, zavinovací zdobení zmenšuje prsa. Navíc nezřídka vidím, jak ženy nosí tento typ zavinovacího zdobení a to tak, že spodní lem mají přes prsa. Při čemž zamýšleno to bylo nositi jej pod prsy. Ale i když jej nosíte správně, hrudník zmenšuje a to pokud je ještě v kombinaci polodlouhého topu, jako je na obrázku, cestou do pekel. Když už chce žena s postavou typu hruška nosit dlouhý top, tak určitě pár cm pod zadek a ne nad ním, nebo těsně pod něj. Nenapadá mě nic, co by více upozorňovalo na boky a zadek, než právě toto.

Řekla bych že víceméně vše je pak už správně. Podívejte se na další obrázky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tohle je ten typ dlouhého topu, který nemá daleko k šatům.

Krásné, jste-li majitelky těchto typů postav, gratuluji!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Typ postavy – široká ramena, úzké boky

Tento typ postavy mívají především vysoké ženy, mají krásné dlouhé nohy a bujné poprsí. Myslím, že nemají co skrývat. Jedinou chybu, kterou mohou udělat je příliš upozornit na svůj typ postavy. A tím příliš myslím vážně příliš. Viz obrázek dole.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tento typ výstřihu je velice krásný, ale příliš upozorňuje na široká ramena. To by nebyl tak velký problém, kdyby to nebylo ještě špatně nakombinované se spodním dílem.

 

Balónová a nabíraná sukně není vůbec špatný nápad, špatně je její horní část. Pokud si chcete vzít balónovou sukni, tak takovou, která je nabíraná hned od vrchu a ne až skoro pod zadkem. Ostatně mám pocit že to sluší opravdu málokteré postavě.

 

 

 

 

 

 

 

Tady jsou samozřejmě špatně především rukávy. Pak hluboký výstřih do V, který ramena rozšiřuje a zhranaťuje.

Sukně je sice áčková, tudíž by měla stírat rozdíl mezi širokými rameny a úzkými boky, ale její problém je, že je nízko, měl by být výš.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co je tady jinak? Tak především sukně je do pasu, pouzdrového střihu a tím krásně rozšíří úzké boky. Halenka má lehce nabírané rukávky i výstřih, ale tak, že to příliš nezvětšuje. Oválný hluboký výstřih rozbíjí velkou plochu hrudníku. Šikmý střih rukávků sice nepotlačuje širší ramena, ale celkový dojem celého kompletu už na ně upozorňuje mnohem méně a tak si je můžete dovolit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zde je také pas lehce snížen a není to na škodu. O zúžení ramen se postaraly průstřihy, které, jsou-li nepřehnané, vypadají velice pěkně a žensky. A o rozšíření boků se zase zasluhuje áčková sukně.

 

Pomáhá i barevnost. Co chceme rozšířit, tam volíme světlé odstíny, co chceme zúžit, volíme temnější odstíny.

Tak snad vám to nějak pomohlo, máte-li vlastní tipy, jak se vypořádat s jakým druhem postavy, nebo zda naopak své křivky zvýrazňujete, protože je máte ráda, podělte se.

Napsat komentář

komentářů 11

  1. A co postava jako láhev od coca-coly? Prsa, pas, boky, zadek…? (Boh)

    Odpovědět
    • 🙂 tak pod tím si neumím nic představit. Je nějaká známá osobnost s takovou postavou?

      Odpovědět
      • Já. Bohyně. 🙂 Přesýpací hodiny.

      • Tak tam mi připadá, že nemá smysl nic zakrývat, nebo upravovat, přesýpací hodiny jsou ženské a symetrické samy od sebe. Ale jak jinak by měla vypadat Bohyně, že? 😀 Já osobně mám pocit, že tento typ postavy si může dovolit téměř cokoli 😉

      • No, ani ne… Například šaty podstřižené pod pasem dělají dojem těhotenství. Stejně tak příliš vypasované oblečení v kombinaci s kratší sukní apod. je pozvánkou pro znásilnění… Co působí dobře jsou zavinovací trička, svetry, šaty. A pásek taky nic moc – upozorní na boky, zadek a nakonec i na velká prsa. Košile jsou dost neforemné a málokdy padnou… Volánky, květy a pod – ordinérní 🙂 Prostě si dovolit všechno nemůžu.

  2. katka

     /  9.7.2012

    strasne rada bych se oblekala pekne a stylove ale prijde mi ze mi nic neslusi..mam typ postavy bez boku…at se oblecu tak ci onak vzdy hruza 😦

    Odpovědět
    • Určitě to není tak zlé. Ono je občas těžké mít odstup, já mám také velice úzké boky, jak jsem psala, rozdíl mezi pasem a boky skoro žádný nemám, jsem na tom spíše jako kluk, jen širší 🙂 a když se na sebe podívám do zrcadla, moc se mi to nelíbí, jelikož nemám odstup, z fotky jsem často překvapená, že to nevypadá tak špatně, jak si myslím. Doporučila bych Vám to, co dělám sama, nosím hodně sukně s nařasením na bocích, dodává to na objemu a působí to žensky, zatímco tičko, nebo halenku mám přiléhavou, aby vznikl kotrast, vhodné jsou i sukně do áčka a je třeba najít si ideální výšku místa, kde by sukně měla sedět, zda v pase, nebo na bocích, či někde mezi tím. Mně vyhovuje pár cm pod pupíkem, takže něco mezi . Zkoušejte dál a plody vašeho úsilí nakonec přijdou, uvidíte!

      Odpovědět
  3. Tak já jdu škemrat o radu, nevím, jestli jsem hruška nebo hodiny. Přijde mi, že pas nemám úplně vosí, ale zas prsa mám rozhodně větší než klasická hruška. Míry mám asi 93-73-98. A mám typické sedlové kapsy nebo jak se tomu říká. Prostě to výrazné rozšíření v oblasti kyčelního kloubu, takže obtažený kalhoy na mě moc dobře nevypadají. Asi jako kdybych měla dva zadky 🙂

    Odpovědět
    • Z vašeho popisu bych řekla, že jde o přesýpací hodiny. Tomuto typu postavy nejvíce sluší šaty s rozdělením v pase, nebo těsně pod ním. Moje sestra má také tento typ postavy a sama vidím, jaký je rozdíl mezi tím, když si jedny šaty oblékne ona, nebo já. Loni jsem jí šila šaty k narozeninám, jednoduché přiléhavé úpletové šaty. Zkoušela jsem je na sobě a na mně vypadaly nic moc. Ale na sestře byly dokonalé. Vypadala šik! Využijte kontrastu Vašeho pasu!

      Přes 20 cm rozdílu mezi pasem a boky je dost(v nejpozitivnjěším slova smyslu- je to velice ženské)! Soudit podle fotek filmových hvězd a krásek, jako byla třeba Marilyn Monroe, je zavádějící. V té době se hodně nosily korzety, které vosí pas zdůrazňoval a při dlouhodobějším nošení mohl i sám nějaký ten cm ubrat, ačkoli to příliš zdravé nebylo. Fotky žen z té doby mají vždy výrazný pas, ale to je často i tím,
      jak se tam „nastaví“ před foťákem
      (jedna a tatáž osoba: http://data.modnipeklo.cz/modnipeklo/images/400×300/6618.jpg http://data.modnipeklo.cz/modnipeklo/images/400×300/6619.jpg ).

      Určitě může pomoci, navštívit ve volném čase oblíbený obchod s oblečením, vyzkoušet různé typy šatů, sukní a topů. Prostě odhalit, co vám sluší nejvíce a toho se pak víceméně držet. Začala bych oblečením jako jsou sukně do pasu, nebo těsně pod něj(pod pupíkem), vypasované halenky a topy, saka a svetry v kratší délce (také ne delší než těsně pod pupík)-jen se teď blbě shání, šaty různých délek, klasika, která nikdy nezklame je délka těsně pod kolena a pak kombinovat a porovnávat. Uvidíte, půjde to rychle. 🙂

      Dejte mi pak vědět, jak se Vám dařilo!

      Odpovědět
  4. Mell

     /  22.4.2013

    Mám postavu hrušky . I když zkouším různé typy oblečení i ty co jsou tady nevypadám v nich dobře 😦

    Odpovědět
    • V tom případě nezbývá něž zkoušet a zkoušet… Až někdy nebude hezky, zajděte si do obchodu s oblečením a vyzkoušejte všechny možné i nemožné kombinace, i to, co byste si obvykle ani do ruky nevzala. Dříve, či později na něco narazíte a budete se v tom cítit dobře. Ještě není špatné zkusit projít web a hledat celebritu, nebo blogerku s podobnou postavou a hledat inspiraci u ní. Určitě nakonec na něco přijdete 😉 Hodně štěstí!

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

