Jak si ušít balónovou sukni?

Původní článek mi připadal poměrně nepřehledný, navíc úplně zcela neodpovídal správnému typu pro název balónová sukně. Proto jsem vytvořila ještě jeden, doufám jasný a přehledný návod, jak si velmi jednoduše ušít balónovou sukni, v podstatě z jakékoli látky. Ani nebudete potřebovat úplet, kvůli pružnosti látky, klidně si můžete koupit nějakou neobvyklou látku v obchodě s domácím textilem!

Takže potřebovat budete následující:

Látku v dostatečné velikosti, šicí stroj, nebo šikovné ruce, co to umí s jehlou a nití, niť vhodné barvy a gumu, která bude v pase a v dolní části sukně pro balónový efekt.

Tento návod je perfektní hlavně v tom, že si jej můžete jakkoli snadno upravit, budete-li chtít objemnější sukni, stačí jí směrem dolů ještě víc rozšířit a efekt je dokonalý, nebo pro snížení objemu stačí látku dole trochu ubrat a je to!

Pro největší přehlednost jsem vám návod udělala v aplikaci kreslení. Fotonávody mohou být nepřehledné a videonávod je podle mě zase nevýhodný v tom, že se k určitým částem videa trochu hůře vrací, zatímco obrázky se nehýbají. Takže tady to je:

1. kupte si pěknou látku:

2.

V označené polovině látku rozstřihněte.

3.

4.

5. V této chvíli se již sukně velmi podobá hotovému výsledku. Můžete si zkusit, jestli na bocích příliš neodstává, jestli jste to nepřehnali příliš s obvodem kolem pasu, já ji nosím 2cm pod pupíkem (nebo boků, to záleží na vás, kde chcete sukni nosit) atd. Případné chyby opravte teď.

Já mám na odhadnutí spodní délky gumy jednoduchý fígl. Stoupněte si lehce rozkročmo, ale jen lehce a naměřte gumu podle obvodu půlky stehen.

6. A takto zhruba bude vypadat hotová sukně:

Není špatné nakonec vrchní pasovou gumu k sukni definitivně přišít. Jednoduše začněte bočním švem. Sukni natahujte s gumou a prošijte. Tím se zbavíte přílišného krčení a sukně bude upravenější.

 

Napsat komentář

komentářů 5

  1. cwem

     /  23.4.2012

    Budu možná až moc radikální, ale ten návod je blbost. Sukně ušitá tímto způsobem z nepružné látky (což autorka připouští) se přece nedá nosit, protože není možné se do ní obléct. Nebo možná jsem já ta divná, ale mám v pase o 30 cm míň než přes boky a tohle bych prostě neoblékla. Podle mě by se sukně vůbec neměla v pase zužovat zastřižením látky, ale jen navlečením gumy, druhou (náročnější) možností je vypracování klasického pásku a rozparku se zipem. A pokud chcete gumu v pase přišívat, tak se rozhodně musí použít kratší délka než obvod pasu, protože guma se prošitím natáhne. Návod hezký, ale rozhodně podle něj nešít.

    Odpovědět
    • Fashion

       /  22.1.2013

      Guma je v látkovém tunýlku, takže přišije jen tu látku a guma je v tunýlku volná, tak jsem to pochopila já, ale jinak se vším souhlasím 🙂

      Odpovědět
  2. Tak možná to tak teoreticky zní, ale mám takových sukní víc a oblékám je úplně bez problému. A guma se prošitím nenatáhne, zkoušela jste to vůbec? Když dáte do pasu více látky, tak to sice nebude úplná katastrofa, ale budete mít kolem gumy příliš mnoho nařasené látky a to nevypadá dobře.Vypadá to pak jak sukně pro malou holčičku. Proto to zúžení. Je možné, že žena s větším rozdílem boků a pasu, se do takové sukně bude mít problém dostat. Jednu sukni jsem trochu přehnala a blbě se mi přetahovala přes zadek, tak ji oblékám vrchem, protože jinak mi sedí a přijde mi zbytečné to přešívat.
    Jinak samozřejmě není problém si do průměru, co má být na vrcholu sukně, nějaké ty cm přidat, máte-li ženštější postavu.
    Stačí si ze začátku z látky první sešpendlit tunel, opatrně si ho obléct a dalším špendlíkem na obou stranách zkusit průměr zúžit. Pak ho zkusit přetáhnout přes zadek a když to nejde, přidat potřebné cm. Je pravda, že mám spíš chlapeckou postavu, tak někomu těch 6 cm navíc stačit nemusí. Zas na druhou stranu předpokládám, že každá slečna, která by si chtěla takovou sukni ušít, umí logicky myslet a dojde jí, že má-li výrazný rozdíl mezi boky a pasem, že by si tam měla dát těch cm asi víc. Takže asi tak. Ale dík za názor, je prospěšný, jen s tou gumou nemohu souhlasit, buď si špatně rozumíme, nebo říkáte nesmysl.

    Odpovědět
  3. Fashion

     /  22.1.2013

    Souhlasím s cwem, právě jsem chtěla takto reagovat 🙂 I kdyby jste to přes boky přetáhla, určitě Vám bude sukně za pár nošení v pase velká, protože se vytáhne. Ale jinak máte dost pěkně popsané návody 🙂 Sukně takto ušitá není balonová, ale tulipánová, to jen pro přesnost 😉

    Odpovědět
  4. Miloslava Jančová

     /  8.11.2014

    Nelíbí se mi tento návod na balonovou sukni,protože takové suni se ani nedá říct balonová….! balonová sukně se šije tak,že je vypodšívkovaná – spodní sukně je šitá podle střihu na rovnou sukni – vrchní sukně je většinou širší a delší,horní část je bud všitá do pásku současně se sukní spodní – spodní okraj je nařasený na šířku sukně spodní a okraje obou sukní jsou sešité k sobě.Balonový efekt vzniká tím podkasáním ,jak je spodní sukně kratší a užší…..

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

