Řasím, řasíš, neřasíš?

Kdo četl můj návod na šití sukně, už asi tuší, že jsem milovník řaseného oblečení. Miluji barvy, kontrasty, střih nemusí být přehnaně rafinovaný, ale jakmile je ozvláštněný pouhým nařasením, už mě přitahuje, jako vosu přitahuje odpadkový koš v parném létě na koupališti.

Jelikož jsem stydlivka a nerada se fotím, rozhodla jsem se použít jako příklad stránku polyvore, na kterou mě upozornila kamarádka. Vyzkoušejte ji, můžete si tam virtuálně obléct různé kombinace oblečení (předpokládám, že si ho tam i můžete objednat), na které nemáte v kabinkách tolik času, ani energie.

Tohle je moje imaginární oblečení a doufám, že velmi podobné kousky postupně v mém šatníku přibudou. Je načase nažhavit šicí stroj!

Model je možná na někoho až příliš hnědý, ale je to moje oblíbená barva, tak mi to odpusťte.

Tohle je podle mě ideální oblečení na nošení na doma, nebo v létě na procházku k vodě. Líbí se mi, protože je právě tak prostý, k čemuž tíhnu. Nedovedu si vysvětlit proč.

Nejlepší na tom je, že tyto modely nejsou vůbec těžké na ušití. Jediné co potřebujete je pěkný materiál, nějakou tu gumu pro snadné nařasení,nebo čas experimentovat s přehýbáním látek a trochu zručnosti. Jsou to prosté, jednoduché modely, které na sebe neupozorňují komplikovaným střihem, ale kontrastem přehybů látek, tvořící vzdušnost a plastičnost. Barvy už jsou jen příjemným, veselým bonusem.

Není všechno zlato, co se řasí, a tak tu mám i pár podle mě nehezkých příkladů. Nedívejte se moc na barvy, ani materiál, ale spíš na střih.

Překombinované, pouze na efekt, kýčovité, působí jako kus sežmatlaného hadru, škoda práce.

Jak to máte vy? Líbí se vám tento styl? Obhájili byste mé negativní příklady jako dobré kousky? Sepsuli byste naopak ty, co se líbí mně? Vaše názory mě zajímají, klidně pište!

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

komentáře 3

  1. Ta první hnědá verze je dokonalá! Až nebudu ve smrti, podívám se na ten Polyvore taky. Vypadá to dobře!

    Odpovědět
  2. Fialovy.Puntik

     /  20.1.2012

    Tak teď už vím, co udělat s několika nadrozměrnými kousky ze sekáče – tehdy se mi líbil materiál a neodolala jsem. Jen škoda, že nemám šicí stroj, jen „šikovné“ ruce:-p Jinak by to odsejpalo trochu jinak

    Odpovědět
    • Ano, tak jsem také začínala, že jsem si všechno šila ručně, dnes mi to připadá neuvěřitelné! A co takhle si nějaký půjčit z rodiny? Určitě máte nějakou příbuznou, která šicí stroj má, ale už ho nepoužívá, navíc Vám ukáže jak na to. Bude Vás to určitě bavit!

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

