Vánoční dělení

Někdy to vypadá,  že lidé se dělí jen do dvou základních skupin-vánoční pozitivníci a vánoční negativníci.  Já nezapadám ani do jedné skupiny. Vánoce mám ráda. Nejvíc se mi líbí, když vidím radost ostatnich z mého dárku, který jsem jim vyrobila, nebo aspoň koupila. Mám ráda to, že se všichni sejdeme, ačkoli to v naší rodině není nic vyjímečného. Trochu mě štve křečovité dodržování tradic, které je však pro některé členy rodiny důležité, protože to pak vypadá, že se za ta léta skoro nic nezměnilo, je to jakýsi opěrný majáček v cestě života. Ale na druhou stranu mám ten majáček taky ráda, jen se musím trochu podřídit a bývá to někdy těžké. Jediné, co mi na Vánocích vadí je ten přlišný shon a stres. Vídám to denně. A mám pro vás jednu nevyžádanou radu:

Při vybírání dárků se nestresujte!

Vzpomeňte si na to, co je na Vánocích nejdůležitější. To, že jsou lidé spolu. Dárky jsou až to vedlejší.

Vyberte dárek takový, kterým si myslíte, že uděláte největší radost, ale nedělejte si z toho zbytečné mučení. Taky jste jistě několikrát dostali dárek, který nebyl přesně podle vašeho gusta a nehroutili jste se z toho. Pokud vás má obdarovaný rád, nebude z toho dělat vědu, pochopí to. Pokud ne, dárek si od vás stejně nezasloužil. Stejně tak se s tím, koho chcete obdarovat můžete dohodnout, že si uděláte výlet do města a dárek vyberete spolu. Zajděte si na kafe, na oběd, prostě udělejte si z toho příjemný den, nebo večer. A i když nic nevyberete, už jen ty společně strávené chvíle jsou plnohodnotným darem, pokud do vybírání ovšem nepřidáte stres, nátlak (aby už si konečně vybral a vy to měli z krku), nebo jiné nepříjemné emoce.

Letos budeme zdobit poprvé můj a přítelův stroměček. Loni jsme žádný neměli, především kvůli mé lhostejnosti, jelikož mi na tom nezáleželo, ale dostali jsme krásnou jedličku od přítelova tatínka a tak jsme jeli vybrat ozdoby.

Přítel byl možná zklamán, jelikož se těšil na klasické skleněné ozdoby, s milionem motivů, barev a světýlek. Ale já si dupla, že chci přírodní ozdoby. Místo plastového třpytivého řetězu budeme mít řetěz z hvězdiček nasušené pomerančové kůry, slaměné ozdoby, bratr mi nasušil kolečka pomerančů a citronu, plátky jablíček místo čokoládových figurek. A aby došlo ke kompromisu tak i pár klasických červených baněk. Kdybych měla více času, napekla bych i perníčky, ale nejsem vánoční masochista a tak upřednostňuji po příchodu z práce poklidný večer a odpočinek oproti druhé směně v podobě pečení a zdobení. Na to mám příliš ráda své nervy.

Až budou děti, ozdobíme stromeček tak, jak jsme ho mívali ozdobený jako děti i my, jelikož nejzajímavější ozdoby byly ty, které vypadaly jako zmenšené světničky a betlémky. Ale teď si chci užít voňavý a ropou nezdobený stromek.

 

Předchozí příspěvek
Napsat komentář

komentáře 2

  1. Přejeme ti krásné Vánoce! Hodně dárků a hlavně aby ti blog šlapal! Femme Fatale s Bohyní

    Odpovědět
    • Děkuji, krásné byly, doufám, že i Vaše! Dokonce možná budu mít taky spoluautorku, snad nám to půjde jako Vám. Když už je tak pozdě, tak Vám přeji hezký příští nový rok!

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

