Jak být elegantní po čtyřicítce. Je to nutné?

Nebojte, toto nebude článek na téma-po čtyřicítce je nutné se jít zakopat, natožpak řešit nějakou módu!

Mě spíš zaujalo, jak je už několik let u všech časopisů a článků třeba vykřikovat, pro jakou věkovou kategorii je čtení určeno. Konkrétně mi to došlo u tohohle článku:  http://www.novinky.cz/zena/styl/251631-hana-hermankova-ukazala-jak-byt-elegantni-po-ctyricitce.html

Není to trochu stereotypní? Copak jakmile překročím třicítku, budu muset vyměnit šatník? A pak znovu o dalších 10 let později a tak dál a dál až do smrti?

Co takhle články nazvat trochu méně trapně a místo úvodního titulku třeba napsat: Hana Heřmánková si oblíbila elegantní módu.

Vím, taky to není nic extra, ale myslím, že je to tak mnohem lepší. Takovéhle titulky možná vyvolávají dojem toho, že například k eleganci se můžete dostat až po čtyřicátém roku. Proč ale? Elegantní móda sluší i mnohem mladším dívkám.

Na druhou stranu jedna moje učitelka nosila v padesáti letech oblečení, v kterém se ztrácela mezi studentkami. Byla tím ostatním pro smích. Stejně ji tehdy podobné články nepřesvědčily, že se to pro ni nehodí. Tak proč ty články takhle vůbec generalizovat? Co takhle je rozdělovat jen podle stylu? Taky nechci, aby mi někdo řekl, že se mám oblékat ke svému věku. Já se chci oblékat tak, jak se mi to líbí. A věřím, že neustálým připomínáním-je ti čtyřicet, měla by ses oblékat takhle a takhle- mě to ještě víc znechutí a možná mě to donutí se vzbouřit a nosit něco odlišného, možná i proto, abych se od ostatních čtyřicátnic odlišila.

Pokud z titulků zmizí zaměření se na věkovou kategorii a přistoupí se na systém- vzděláváme o různých stylech, který se líbí vám?- mnohem spíš to někoho poinspiruje. Tak jako třeba módní blogy.

Tohle je jen malé zamyšlení (se na téma-co všechno může způsobit označování věkové kategorie do titulků), které nic nezmění. Takový můj myšlenkový pochod. Vidíte? Jak se někdo může nudit!

Předchozí příspěvek
Napsat komentář

komentáře 3

  1. Witch

     /  2.12.2011

    Možná je to způsobené také zakořeněným dojmem, že po čtřicítce už je ženská k nekoukání a po padesátce stará baba, důchodkyně. Mluvím hlavně o zdejším uvažování. Na Západě se už dávno strhlo posunuté stárnutí o něco dál, padesátnice vypadají k nakousnutí i bez plastik. Jenže, pokud jsem mohla srovnat vrstevnice české a německé hned po revoluci, ony byly prostě méně sedřené, upravené, mladší už na první pohled, rozdíl klidně deset let ve vizáži.
    Takže tu naráží blbý zvyk posuzovat ženy podle křížků a u těch českých dělat výjimku a zdůraznit jejich úžasné vypadání, i když se vede už mnoha tisícům žen, na prostou potřebu bulvárního titulku a prodejnost. No a v neposlední řadě jsou ženy, které vypadají stejně dobře mnoho let. Toho se dá dosáhnout také tím, jaká je kdo osobnost, protože od určitého věku si za ksicht můžeme samy 😉

    Odpovědět
    • Pravda. Když jsem v r. 90 prvně překročil západní hranici do Vídeň a Linz, nestačil jsem zírat. Ženský kolem padesátky-šedesátky, co u nás chodily ztahaný, se síťovkama, drdolama, fialovejma přelivama, v ošoupanejch tvídovejch kostýmcích, div ne s šátkem na babku-a v kontrastu k tomu perfektně upravený, decentně nalíčený, perfektně oblečený a obutý sebevědomý rakouský dámy.
      Mně tenkrát bylo málo přes dvacet a fakt nejsem specializovanej na významně starší dámy, ale tohle mi z tý doby utkvělo nejvíc.

      Odpovědět
  2. To je pravda, není se pak čemu divit, že ženy bývají trochu nesvé, když se blíží kulatiny. Mě teď bude 23 a už teď nejsem nadšená z toho, že se mi ten věk zvyšuje. Při tom jsem každým rokem spokojenější a spokojenější. Jenže v každém druhém seriálu/filmu a v každém prvním časopise na vás křičí škatulkace. I to motto, že život začíná ve 30/40…se mi nelíbí. Copak je věk něco určujícího? Není pravda, že ve 20 nežiju žádný život, stejně tak není pravda, že po 40 letech se má jít žena zakopat. Prostě mi to škatulkování vadí. Kdyby se lidi přestali zabývat svým věkem, bylo by o starost méně. Někde jsem, už ovšem dávno četla o jednom kmeni snad v Jižní Americe, který vůbec nepočítal roky. Když se zeptali jednoho muže, který vypadal na 50 let, kolik si myslí, že mu je, řekl, že neví, ale že zřejmě málo, že tak maximálně 30. Prostě si připadal mladý, protože se tak cítil a cítit se tak mohl i proto, ze nad ním jak ve hře The Sims zelený diamant, nevyselo číslo jeho věku 😀

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

